IMPACT

Een waardengedreven ondernemingsplan

Apollo18 helpt ondernemingen en organisaties zich te herbronnen en te excelleren door anders te denken en te ageren, door grenzen te doorbreken en door het eigen vermogen om zinvol, waardevol én succesvol te ondernemen te (her)vinden.

Het is onontkoombaar! We moeten niet enkel een pleidooi houden voor een economie die werkt binnen het draagvlak van de aarde maar er ook naar handelen en zo duurzaam investeren in onze toekomst. Planetair denken wordt het nieuwe paradigma.
De Sustainable Development Goals vormen een globale oproep voor een integrale aanpak. Het ‘People, Planet, Profit, Peace en Prosperity model’ is dan ook een politieke, economische én maatschappelijke keuze om sociale, ecologische en financiële waarde gelijkwaardig te laten meetellen.
Deze transitie naar inclusief denken én handelen vergt echter inzicht, visie, een heldere aanpak en de nodige moed en doorzettingsvermogen.

Apollo18 helpt u nieuwe en toekomstgerichte opportuniteiten in kaart te brengen en ze te vertalen in een waarde(n)gedreven ondernemingsplan. Samen met u werken we aan een toekomstgerichte stijl van ondernemen, ontwikkelen we een nieuwe vorm van leiderschap, geven we innovatieve producten en diensten vorm en schrijven we participatieve organisatiesystemen uit. Wij focussen daarbij op duurzaamheid, responsabilisering, excellentie, creativiteit, mensgerichtheid, wendbaarheid, weerbaarheid, integratie, synergie en maatwerk.

Een toekomstgerichte strategie en een helder businessmodel

De uitdagingen waar organisaties en bedrijven vandaag voor staan zijn complex en niet langer op te lossen met een lineair of verouderd denkpatroon. Future-proof antwoorden vergen nu eenmaal een toekomstgerichte ingesteldheid! Systeemdenken wordt steeds belangrijker om vat te krijgen of te houden op externe omgevingsfactoren (demografisch, economisch, sociaal-cultureel, technologisch, ecologisch en politiek-juridisch). Nieuwe producten of diensten op de markt brengen vereist een onderzoekende, data-gedreven, holistische, inclusieve, participatieve en co-creatieve mindset.

Met systeem- en ontwerp denken (Systemic Design Thinking) biedt Apollo18 een denk-, waarde- en actiekader om door middel van participatie- en co-creatieprocessen uitdagingen aan te gaan en problemen op te lossen. Daarbij worden de SDG’s en sociale trends als waardekader gebruikt. Ze helpen u met het maken van strategische keuzes om een duurzaam project uit te stippelen!

Inzicht in uw klanten, stakeholders en team

Empathie is het nieuwe toverwoord. Maar vragen aan je klant wat ze willen of nodig hebben levert meestal zeer ‘gekleurde’ en fragmentarische antwoorden op. Iedereen bekijkt en beoordeelt de dingen immers vanuit zijn eigen context, zijn eigen cultuur, kennis, bevattingsvermogen en interesses. Interessant dus, maar niet voldoende om een gedragen product of dienst voor een bredere doelgroep in de markt te zetten.
Apollo18 helpt u in de schoenen te stappen van uw klant, gebruiker, patiënt, bezoeker, … zodat de echte noden en problemen naar boven komen. Een totaal ander perspectief dat heel wat nieuwe inzichten én opportuniteiten oplevert. Voor elk project zet Apollo18 een aantal specifieke en op maat gemaakte tools in en gebruikt vernieuwende methodieken. Zo kom je te weten waar je écht het verschil kan maken!

Duurzame en performante producten en diensten

Apollo18 gebruikt systeem- en ontwerp denken als een methodologie om klant- en maatschappij gericht, inclusief, duurzaam én waarde(n)-gedreven te werken.
Om performante en impactvolle nieuwe producten en diensten te ontwikkelen schrijven wij een gepersonaliseerd participatie- en co-creatieproces uit, ontwerpen we de geschikte tools op maat van de gewenste output, helpen wij u bij het betrekken van externe expertise, maken we uw doelgroepen en stakeholders leesbaar en inspireren wij u bij het vormgeven, prototypen en testen van innovatieve onderscheidende producten of diensten.

Een innoverende attitude
en een creatieve mindset

Sommige mensen denken dat creativiteit alleen in het beeldend werk van een kunstenaar of architect bestaat. Of dat design enkel over de ‘schoonheid’ van een object gaat.
Niets is minder waar. Vandaag wordt de meerwaarde van creativiteit en de insteek van design - als proces of strategie om innovatie te brengen - wereldwijd erkend.
Innovatie is immers wat de wereld vooruit drijft. Het geneest zieken, beschermt individuen tegen gevaar en maakt het leven eenvoudiger, efficiënter en aangenamer. En daarvoor is een robuuste katalysator nodig. De inbreng van creativiteit zorgt ervoor dat een idee zich soepel laat vertalen van een eenvoudig inzicht naar een tastbaar, verhandelbaar product of dienst. Het ligt aan de basis van een sterke visie, een toekomstgerichte strategie , innovatieve producten of diensten, nieuwe technologieën en verrassende businessmodellen.
Want design biedt de focus en structuur die innovatie zo hard nodig heeft

Een straffe communicatiestrategie

Participatie- en co-creatie trajecten leveren waardevolle verhalen op. Je komt niet enkel haarfijn te weten waarom mensen iets willen, een nood of een probleem hebben maar ook wie die mensen zijn. Wat hun achtergrond is, wat hen drijft, waarin ze geloven en waarin niet. Doelgroepen en stakeholders krijgen een gezicht, openen hun hart en vertellen hun eigen verhaal. En die verhalen blijven hangen! Ze zijn uniek én echt, vormen waardevolle  aanknopingspunten, leggen de basis voor het verhaal van uw bedrijf, uw merk of uw project. Storytelling brengt mensen dichter bij elkaar, motiveert uw medewerkers, illustreert de waarden waarvoor uw organisatie staat en geeft vertrouwen aan uw klanten en stakeholders.
Apollo18 helpt u uw verhaal te schrijven. Zodat het leeft bij de mensen én wordt verder verteld. Want dat is de kracht van een straffe communicatie!
Share by: